1. Je stopt niet met leren als je bij Hollands Kroon komt werken.
Voor een belangrijk deel gebeurt leren tijdens het werk. Maar er zijn ook momenten waarop het belangrijk is dat je nieuwe kennis opdoet. Bijvoorbeeld als er nieuwe wetten op ons afkomen of nieuwe technieken worden geïntroduceerd (software, gereedschappen, enzovoorts.). Ook kunnen er andere eisen of wensen ontstaan vanuit nieuwe of een andere behoeften (participatie & communicatie).
Vakmanschap, kennis van de werking van de gemeentelijke organisatie en bestuurlijke sensitiviteit zijn belangrijke vereisten om je werk goed te kunnen doen. Maar er is meer. Ook de juiste houding en het juiste gedrag dat je vertoont zijn hierbij belangrijke randvoorwaarden.
2. Je bent verantwoordelijk om je eigen (specialistische) kennis op orde te houden.
Er is een budget voor opleiding en training. En er is veel ruimte voor jouw vakinhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling. Met de My Learning Factory bieden wij jou een platform aan met algemene ontwikkel mogelijkheden. Wij hechten veel waarde aan dit platform en bieden jou kwalitatief hoogwaardige leerlijnen. Jij vertaalt je ontwikkeling door in persoonlijke RGA's.
Het aanbod in de My Learning Factory is ook onderdeel van het inwerken van nieuwe collega's. Dat is niet vrijblijvend want dit aanbod ondersteunt onze organisatiedoelen en wij vinden dit belangrijk voor de individuele- en teamontwikkeling.
3. Je deelt je kennis. Je brengt actief casuïstiek, maatschappelijke thema’s en actuele onderwerpen in, in bijvoorbeeld HK Café sessies.
De onderwerpen kun je zelf agenderen en zijn vrij toegankelijk voor collega's. Een ideaal moment om te leren van elkaar en nieuwe inzichten op te halen. Bij de HK Café sessies kunnen ook bedrijven en instellingen worden betrokken. Wij faciliteren dit.
4. Je vraagt en geeft feedback om te groeien.
Feedback geven en ontvangen is een belangrijk instrument. Het is een moment om een stap terug te zetten en te reflecteren op jouw eigen functioneren binnen processen en/of projecten. Dit faciliteren wij vanuit de organisatie. Feedback gaat ook om de interactie en verbinding die ontstaat tussen jou en je collega's. En waar je tot uitwisseling van inzichten kan komen om van te leren. Dit kan uitgroeien tot intervisie.
En nu ben jij aan zet!
Durf jij een stap naar voren te zetten?
Vragen?
Stel ze via directie@hollandskroon.nl.